وبلاگ حقوقی وحید چرخکاریان
وکیل پایه یک دادگستری و مشاور حقوقی
آخرين مطالب
لينک دوستان

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان   ----------------------- وبلاگ حقوقی چرخ کاریان ///////  وکیل / وکالت / وکیل دادگستری / سایت حقوقی / مشاوره حقوقی و آدرس charkhkarian.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





در پی مخالفت دیوان اروپایی حقوق بشر با درخواست سه مرد انگلیسی برای شکایت علیه عربستان در دادگاه‌های انگلیس، عفو بین‌الملل این تصمیم را گامی رو به عقب در اجرای عدالت دانست.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، دیوان اروپایی حقوق بشر اعلام کرد: سه مرد انگلیسی که پیشتر مدعی شدند در زندان‌های عربستان مورد شکنجه قرار گرفته‌اند نمی‌توانند علیه این کشور در دادگاه‌های انگلیسی شکایتی مطرح کنند. این تصمیم هرگونه شانس این سه تن برای اقدام قانونی در این زمینه را از بین خواهد برد.

معاون سرپرست بخش قانون و امور سیاسی در عفو بین‌الملل، اظهار کرد: این تصمیم در واقع موجب از بین رفتن هرگونه امید برای اجرای عدالت در این خصوص خواهد شد، مگر اینکه انگلیس برای جبران اتهام شکنجه با مقامات عربستانی وارد مذاکره شود.     ...........


ادامه مطلب
: مرتبه
[ برچسب:, ] [ ] [ چرخکاریان ( وکیل پایه یک دادگستری ) ]

معاونت نظارت و بازرسی امو اقتصادی و زیربنایی سازمان بازرسی کل کشور طی گزارشی ضمن اشاره به شرایط تحریم و نیاز حمایت از تامین داخلی کالاهای استراتژیک حفاری و صرفه‌جویی ارزی، بر ضرورت رعایت قانون، حداکثر استفاده از توان تولیدی و خدماتی در تامین نیازهای کشور و ممانعت از ورود کالاهای بدون کیفیت و با امکان تولید داخل به پروژه‌ها تاکید کرد.

به گزارش گروه دریافت خبر خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، سازمان بازرسی کل کشور با بررسی «قراردادهای خرید تجهیزات درون چاهی صنعت نفت و گاز» به وزارت «صنعت، معدن و تجارت» پیشنهاد کرد بسترهای لازم جهت اخذ استانداردهای مورد نیاز رزوه‌زنی و تولید لوله را در داخل کشور فراهم آورده و با تجهیز آزمایشگاه‌ها و پژوهشگاه‌های داخل کشور بستر صدور گواهی نامه این استانداردها را برای کالاهای تولید شده در داخل کشور مهیا کند.   ............


ادامه مطلب
: مرتبه
[ برچسب:سازمان بازرسي كل كشور , ] [ ] [ چرخکاریان ( وکیل پایه یک دادگستری ) ]

هیات عمومی دیوان عدالت اداری مصوبه شورای اسلامی شهر اشتهارد که بر اساس آن ارزش معاملاتی ساختمان‌ها بدون توجه به عوامل متغیر و صرفا بر اساس میزان تخلف طبقات و پارکینگ و تغییر کاربری تعیین شده است را ابطال کرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، رای شماره 644 هیات عمومی دیوان عدالت اداری در این باره به شرح زیر است:

« مطابق بند (ج) ماده ۶۴ قانون مالیات‌های مستقیم مصوب سال ۱۳۶۶، در تعیین ارزش معاملاتی، قیمت ساختمان با توجه به نوع مصالح (اسکلت فلزی یا بتون آرمه یا اسکلت بتونی و سوله و غیره) و قدمت و تراکم و طریقه استفاده از آن (مسکونی، تجاری، اداری، آموزشی، بهداشتی، خدماتی و غیره) و نوع مالکیت از نظر عرصه و اعیان تعیین می‌شود و در تبصره ۱۱ ماده ۱۰۰ قانون شهرداری نیز تصریح به تعیین ارزش معاملاتی شده است. نظر به این که در تعیین ارزش معاملاتی هر ساختمان رعایت متغیرهای اعلام شده ضروری است، ولی در مصوبه مورد اعتراض، ارزش معاملاتی برای تمام ساختمان‌های شهر به صورت یکسان و بدون توجه به عوامل مذکور، صرفاً بر اساس میزان تخلف طبقات و پارکینگ و تغییر کاربری و غیره تعیین شده است به همین دلیل مصوبه مورد اعتراض خارج از حدود اختیارات تصویب شده و مستند به بند ۱ ماده ۱۲ و ماده ۸۸ قانون تشکیلات و آیین دادرسی دیوان عدالت اداری مصوب سال ۱۳۹۲ ابطال می‌شود.»

انتهای پیام

منبع ایسنا

: مرتبه
[ برچسب:ديوان عدالت اداري ، آراي هيات عمومي ديوان عدالت اداري , ] [ ] [ چرخکاریان ( وکیل پایه یک دادگستری ) ]

رییس سازمان زندان‌های کشور با بیان اینکه اکثریت کارکنان ما افرادی خدوم متدین، وظیفه شناس و خادم هستند، گفت: برای ما آسیب‌ها و تخلفات در تعداد و مقیاس کم نیز زیاد و غیرقابل تحمل است.

به گزارش گروه دریافت خبر خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، غلامحسین اسماعیلی اظهار کرد: در ارتقاء نظام زندانبانی، نقش و جایگاه پرسنل به‌عنوان محور تحقق سیاست‌های ارتقاء، تعیین‌کننده و خاص است.

وی ادامه داد: کار زندانبانی اصلاح و تربیت مجرمین است. از سوی دیگر کار کردن در زندان همواره با آسیب‌های در کمین همراه است که برای تحقق اصل اصلاح و تربیت مجرمین پیشگیری و حذف آسیب‌های ضمن خدمت و تعالی روحیه، معنویت و باورهای دینی و تعهد خدمتی کارکنان باید مورد توجه باشد.


ادامه مطلب
: مرتبه
[ برچسب:, ] [ ] [ چرخکاریان ( وکیل پایه یک دادگستری ) ]

وزیر دادگستری از اداره کل تعزیرات حکومتی خوزستان بازدید کرد.

به گزارش گروه دریافت خبر خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه خوزستان، در نخستین روز سفر رئیس‌جمهور و هیات همراه به خوزستان، حجت‌الاسلام مصطفی پورمحمدی از اداره کل تعزیرات حکومتی استان خوزستان بازدید کرد.

در ابتدای این دیدار، جابری مدیرکل تعزیرات حکومتی خوزستان گزارشی از عملکرد این اداره کل ارائه کرد.

مصطفی پورمحمدی نیز در طی سخنان کوتاهی ضمن ابراز خرسندی از حضور در جمع پرسنل تعزیرات حکومتی استان خوزستان، از قضات تعزیرات حکومتی درخواست کرد که با توجه به اهمیت و حساس بودن شغل آنان با دقت هرچه بیشتر نسبت به صدور آرا اهتمام بورزند تا حقی از کسی ضایع نشود.

انتهای پیام

منبع ایسنا

: مرتبه
[ برچسب:سفر روحاني , ] [ ] [ چرخکاریان ( وکیل پایه یک دادگستری ) ]

جلسه رسیدگی به اتهامات متهم پرونده خیابان شهید مدنی تهران برگزار شد.

به گزارش خبرنگار حقوقی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، در این جلسه که به ریاست قاضی عزیزمحمدی در شعبه 71 دادگاه کیفری استان تهران برگزار شد، متهم، وکیل مدافع وی و 8 نفر از شکات این پرونده حضور داشتند.

قاضی عزیزمحمدی در آغاز رسیدگی به پرونده اسامی شکات را قرائت کرد و گفت: یک نفر از شکات رضایت داده است.

در این جلسه یک نفر از شکات غایب بود و پرونده در مورد یکی از شکات مفتوح است. دیگر شکات نیز حضور داشتند که همگی به دادگاه گفتند که خواستار دیه هستند.

برادر مقتول نیز به وکالت از مادرش در دادگاه حضور داشت و گفت که تقاضای قصاص دارد.     ..............


ادامه مطلب
: مرتبه
[ برچسب:, ] [ ] [ چرخکاریان ( وکیل پایه یک دادگستری ) ]

رییس قوه قضاییه با هشدار درباره خطر تفکرات تکفیری و سلفی در جهان اسلام از دستگاه‌های اطلاعاتی و امنیتی کشور خواست که به این مسئله توجه بیشتری داشته باشند.

به گزارش گروه دریافت خبر خبرگزاری دانشجویان دانشجویان ایران (ایسنا)، آیت‌الله صادق آملی لاریجانی در جلسه مسئولان عالی قضایی با تبریک سالروز میلاد حضرت رسول اکرم(ص) و امام جعفر صادق(ع) و فرا رسیدن هفته وحدت تأکید کرد: جریان‌های تکفیری همچون موریانه « وحدت اسلامی » را از درون می‌خورند.

رییس دستگاه قضا، نقش غرب در شکل‌گیری وهابیت را از «مسلمات تاریخی» دانست و افزود: جریان‌های تکفیری و سلفی هیچ ربطی به اسلام و اعتقادات برادران اهل سنت ندارند، بلکه فرقه‌هایی ساخته و پرداخته غرب برای تضعیف جوامع اسلامی هستند.   .............


ادامه مطلب
: مرتبه
[ برچسب:آملي لاريجاني ، رييس قوه قضاييه , ] [ ] [ چرخکاریان ( وکیل پایه یک دادگستری ) ]

اولین محموله پابند های الکترونیکی از گمرک ترخیص شد

از این پابند ها در استان های تهران و اصفهان استفاده آزمایشی خواهد شد

 

ایجاد امکان ملاقات تصویری از راه دور برای خانواده زندانیان در استان گیلان و خراسان

وی با بیان اینکه سازمان زندان‌ها خدمات خود را با حداقل هزینه برای خانواده زندانیان ارائه کرده‌ است، اظهار کرد:‌ با توجه به بررسی‌ها مشخص شد که خانواده زندانیان از نظر معیشت در وضعیت خوبی بسر نمی‌برند. همچنین به دلیل محدودیت زندان‌ها در سراسر کشور و عدم وجود زندان در برخی شهرستان‌ها و استانی بودن اردوگاه‌های مواد مخدر سازمان زندان‌ها زحمت ایاب و ذهاب و هزینه ملاقات را از دوش خانواده زندانیان برداشته است و با فراهم آوردن امکان ملاقات تصویری از داخل زندان، خدمتی به آنها عرضه کرده است.     ...........


ادامه مطلب
: مرتبه
[ برچسب:, ] [ ] [ چرخکاریان ( وکیل پایه یک دادگستری ) ]

رییس سازمان زندان‌ها و اقدامات تامینی و تربیتی کشور:

محکومان مواد مخدر از زندان ها خارج شده و در اردوگاه‌های ویژه محکومان مواد مخدر نگهداری می‌شوند

طرح دستبند و پابندهای الکترونیکی هنوز اجرایی نشده است، در حال نصب سرورها و تدوین آیین‌نامه مربوط به آن هستیم

 

رییس سازمان زندان‌ها و اقدامات تامینی و تربیتی کشور گفت: پیش‌بینی سازمان زندانها برای ظرفیت اردوگاه‌های ویژه محکومان مواد مخدر ۳۰ هزار نفر است.

غلامحسین اسماعیلی در گفت‌وگو با خبرنگار حقوقی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، در مورد وضعیت اردوگاه‌های ویژه محکومان مواد مخدر، اظهار کرد: در استان‌های خراسان و اصفهان برخی از فازهای اردوگاه‌ها را مورد بهره‌برداری قرار دادیم، البته فازهای نیمه تمام هم داریم.    .............


ادامه مطلب
: مرتبه
[ برچسب:, ] [ ] [ چرخکاریان ( وکیل پایه یک دادگستری ) ]

تعدّد زوجات از منظر قرآن کریم ، سوده حامدتوسلی - وکیل دادگستری

http://www.photoupload.org/images/05358374344886396554.jpg

این مقاله به قلم دکتر سوده حامدتوسّلی ، وکیل پایه ی یک دادگستری و مدرّس دانشگاه و همچنین از اعضای شورای مرکزی گروه وکلای دادگستری کاسپین می باشد که در روزنامه آرمان منتشر شده است .



تعدّد زوجات از منظر قرآن کریم

...............


ادامه مطلب
: مرتبه
[ برچسب:, ] [ ] [ چرخکاریان ( وکیل پایه یک دادگستری ) ]

وجدان یا قانون ؛ تقدم و تأخر

نویسنده : سید علیرضا نیلچیان
 
 مقدمه :
 
انسان هزاره سوم اسیر عرصه تکرار و فرزند در راه مانده تمدنی است که تدین را کمتر اثری در آن می توان یافت و اینگونه او را به کمال راهی نخواهد بود چرا که به قول استاد شهید مرتضی مطهری ، تمدن بدون تدین توحش منظم است و مگر توحش را به سوی کمال راهی است؟!
و اکنون سالها است که آدمی در این سقوط آزاد به دره توحش و حیوانیت ، مرز " بل هم أضل " را نیز پشت سر گذاشته است و یأس از اصلاح و بازگشت را نیز بر مصائب خود افزوده است.
در این شب سیاهم گم گشت راه مقصود
از گوشه ای بروی آی ای کوکب هدایت
از هر طرف که رفتم جز وحشتم نیفزود
زنـهار از این بیـابان ویـن راه بی نهـایت
این راه را نهایت صورت کجا توان بست
کش صد هزار منزل بیش است در بدایت(1)
انسان معاصر در هیاهوی مشغولیات مادی و در خماری لذائذ دنیوی ، خطاب « حاسبوا قبل أن تحاسبو » (2) را به فراموشی سپرده است و درد قربانی شدن فطرت و دردمندی معنوی را صرفاً مانعی برای تمتع حداکثری خود می داند و نه عاملی برای دستیابی به سعادت و کمال انسانی؛ و براستی او از این حقیقت غافل است که : درد منشأ حرکت است و درمان تحقق کمال .
نی که آن الله تو لبیک ما است      ...............

ادامه مطلب
: مرتبه
[ برچسب:, ] [ ] [ چرخکاریان ( وکیل پایه یک دادگستری ) ]

حق و باطل

 دکتر حسینقلی کاتبی

حق را فرهنگ نویسان و ارباب ادب و دانش در معانی متعدد بکار برده و تعریفات‏ گوناگون از آن کرده‏اند و معنی و تعریف باطل را امر خلاف حق اعلام داشته‏اند و بحکم الاشیاء تعرف باضدادها و بحکم آنکه یک عده از لغات مانند تاریکی و روشنائی و سفیدی و سیاهی و نیکی و بدی معانی متضاد دارند دو معنی و مفهوم«حق»و«باطل»از تضاد برخوردارند و ازینراه معنی هریک در تعارض باهم بیشتر روشن میشود.
 
قاموس المحیط که از امهات فرهنگهای عربی و تألیف مجد الدین فیروز آبادی‏ است حق را چنین معنی کرده:
 
«الحق:من اسماء اللّه تعالی،و من صفاته و القرآن و ضد الباطل و الامر المقضی و العدل‏ و الاسلام و المال و الملک و الموجود الثابت و الصدق و الموت و الحزم و واحد الحقوق و حقیقة الامر...»
 
میر سید شریف جرجانی در کتاب التعریفات حق را در ذیل دو ماده چنین‏ تعریف کرده:    ...............

ادامه مطلب
: مرتبه
[ برچسب:, ] [ ] [ چرخکاریان ( وکیل پایه یک دادگستری ) ]

حقوق عمومی در ایران باستان

 امیرحسین نوربخش (كارشناس ارشد حقوق عمومی، عضو كرسی حقوق بشر، صلح و دموكراسی یونسكو در دانشگاه شهید بهشتی و باشگاه پژوهشگران دانشگاه آزاد اسلامی)

چكیده: در مقاله‌ی پیش رو قصد داریم در گفتمان حقوقی - سیاسی تمدن باستانی ایران با توجه به تفكیك قوا، منشأ حاكمیت، رژیم سیاسی و حقوق بنیادین؛ به بررسی مفهومی مدرن، به نام «حقوق عمومی» بپردازیم. بحث ما از آن نظر اهمیت دارد كه غالب حقوقدانان منكر وجود این شاخه از حقوق در ادوار باستانی مختلف هستند. پرسش اصلی ما این است كه تحولات ساختاری دولت و حقوق بنیادین به عنوان وجوه دوگانه‌ی حقوق عمومی امروز در ایران باستان چه بوده است؟
 
واژگان كلیدی: منشأ حاكمیت (Rule of origin)، رژیم سیاسی(Political regime). ، حقوق بنیادین (fundamental rights) ، تفكیك قدرت (separation of powers)
 
مقدمه:        .......................

ادامه مطلب
: مرتبه
[ برچسب:, ] [ ] [ چرخکاریان ( وکیل پایه یک دادگستری ) ]

قاچاق کودک معضلی فراملی

خاطره شهبازی ( کارشناس ارشد حقوق بین الملل - عضو کمیته حقوقی انجمن حمایت از حقوق کودکان )
 
اتخاذ راهکارهای عملی موثر در جهت اجرای مفاد اسناد بین المللی و تقویت همکاری منطقه ای را می توان نوید بخش آینده ای بهتر در جهت کاهش آمار قاچاق کودک عنوان کرد.
 
قاچاق کودکان به‌عنوان یکی از جلوه های نوین  بزهکاری در دنیای مدرن و از جمله جرائم ناقض کرامت بشری، با مقاصدی نظیر بهره برداری تجاری جنسی کودک ,کاراجباری, تکدی گری ، خریدوفروش اعضای بدن کودک و پرنوگرافی همراه است. بدین ترتیب مبارزه با این معضل جهانی به عنوان چالش قرن حاضر وجهه همت بسیاری از کشورها و سازمانهای غیردولتی قرارگرفته است..          ...............

ادامه مطلب
: مرتبه
[ برچسب:, ] [ ] [ چرخکاریان ( وکیل پایه یک دادگستری ) ]

به شرایط هشدار در عریانی اجتماعی رسیده ایم؟ ( ۲ )

 ولی مسئله این است که اگر همه چادری شوند، قضیه حل می شود؟ بحث بدحجابی و بد پوششی چقدر در آسیبها موثر است؟
عابدینی مطلق: بحث حجاب از بس نخ نما شده، با مشکل برخورد کرده است. خیلی از این بحث‌ها اصلاً به حجاب ربطی ندارد. باید مسایلی که به اشتباه مطرح شده را از ذهن ها خارج کنیم. بررسی یک پدیده ای به نام حجاب، ساده نیست.
هزار چیز پشت این قضیه است، اگر حجاب برداشته شود، هزار چیز تغییر می‌کند و حتی شیوه و نگاه اجتماعی ما عوض می‌شود. کنترل بدن زن و شیوه ظهور اجتماعی زن، خیلی بحث مهمی شده است. زن همه چیز است، در جامعه بشری، شیوه بروز اجتماعی زن، همه رویدادهای اجتماعی را عوض می‌کند. در یک نظم اجتماعی خاص که مد نظر ماست، حجاب اگر رعایت نشود، آسیب بزرگ اجتماعی وارد می‌شود.      ...............

ادامه مطلب
: مرتبه
[ برچسب:, ] [ ] [ چرخکاریان ( وکیل پایه یک دادگستری ) ]
درباره وبلاگ

خوش آمدید ........................................ قبول وکالت در کلیه دعاوی حقوقی ، کیفری ، ثبت و... ,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,, در کلیه محاکم استان تهران ، البرز و یزد ..............................................
ترمينولوژي حقوق
امکانات وب
وب سايت حقوقدانان جوان ايران

آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 9
بازدید دیروز : 50
بازدید هفته : 59
بازدید ماه : 241
بازدید کل : 207631
تعداد مطالب : 264
تعداد نظرات : 11
تعداد آنلاین : 1

Google

در اين وبلاگ
در كل اينترنت

موسسه حقوقی چرخ کاریان

این صفحه را به اشتراک بگذارید