وبلاگ حقوقی وحید چرخکاریان
وکیل پایه یک دادگستری و مشاور حقوقی
آخرين مطالب
لينک دوستان

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان   ----------------------- وبلاگ حقوقی چرخ کاریان ///////  وکیل / وکالت / وکیل دادگستری / سایت حقوقی / مشاوره حقوقی و آدرس charkhkarian.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





شورای نگهبان نظر خود را در مورد طرح تشکیل سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور اعلام کرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، طرح تشکیل سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور مصوب جلسه مورخ اول دی ماه یکهزار و سیصد و نود و دو مجلس شورای اسلامی در جلسه مورخ 1392/10/18 شورای نگهبان مورد بحث و بررسی قرار گرفت که نظر این شورا به شرح زیر اعلام می‌شود:

1- درماده 1، الزام رئیس جمهور به اداره امور برنامه و بودجه و امور اداری و استخدامی کشور از طریق یک سازمان (یک شخصیت حقوقی)، مغایر اصل 126 قانون اساسی شناخته شد. همچنین با استحضار به اینکه نتیجه ادغام دو معاونت در ماده 1، حذف دو معاونت و معاونین ذی‌ربط نیز هست، این امر مغایر اصل 124 قانون اساسی هم می باشد.

2- مواد 2، 3، 4، 5، 6 و 7، مبنیا بر ماده 1 ایراد دارد.

3- در ماده 8، همان ایراد ماده 1 وجود دارد.

بر اساس این گزارش شورای نگهبان در تذکری اعلام کرده است:

«با توجه به اساسنامه مرکز الگوی اسلامی _ ایرانی پیشرفت که به تأیید مقام معظم رهبری مدظله‌العالی رسیده است، ارتباط بند 2 ماده 2 با مقررات مذکور روشن نیست.»

انتهای پیام

منبع ایسنا

: مرتبه
[ برچسب:شوراي نگهبان , ] [ ] [ چرخکاریان ( وکیل پایه یک دادگستری ) ]

هیات عمومی دیوان عالی کشور با صدور رای وحدت رویه‌ای تاکید کرد که مرجع اظهارنظر در مورد آزادی مشروط دادگاه صادرکننده حکم قطعی است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، مشروح جلسه هیات عمومی دیوان عدالت اداری و رای آن در این باره به شرح زیر است:

الف-مقدمه:

« جلسه هیات عمومی دیوان عالی کشور در مورد پرونده وحدت رویه ردیف ۹۲/۲۱ رأس ساعت ۹ روز سه‌شنبه مورخ۲۸/۸/۱۳۹۲ به ریاست حضرت آیت‌الله احمد محسنی ‌گرکانی رئیس دیوان عالی کشور و حضور حجت الاسلام والمسلمین جناب آقای غلامحسین محسنی‌اژیه دادستان کل کشور و شرکت رؤسا، مستشاران و اعضاء معاون کلیه شعب دیوان عالی کشور، در سالن هیأت عمومی تشکیل شد.

پس از قرائت گزارش پرونده و طرح و بررسی نظریات مختلف اعضای شرکت‌کننده در خصوص مورد و استماع نظریه دادستان کل کشور که به ترتیب ذیل منعکس می‌شود، به صدور رأی وحدت رویه قضایی شماره ۷۳۱- ۲۸/ ۸/ ۱۳۹۲ منتهی شد.         .............


ادامه مطلب
: مرتبه
[ برچسب:آراي هيات عمومي ديوان عالي كشور , ] [ ] [ چرخکاریان ( وکیل پایه یک دادگستری ) ]

یک قتل عجیب

برگرداننده:خانم حشمت قاضی‌زاده { از مجله شماره 252 پلیس جنائی بین المللی(انترپول) }
 
نزدیک دو دهکده آنجلیسی و جوسی‌سی در کشور یوگسلاوی‌ دهکده دیگری در آنطرف سواحل رود دریناودر شمال شرقی‌ ساراجوو واقع است.
 
چون زمینهای این دهکده حاصل‌خیز نیست،با وجود اینکه‌ تا اندازه‌ای مجال کشت و کار برای ساکنینش وجود دارد ولی مردم‌ در فلاکت بسر میبرند و در تلاش‌اند تا با سعی و کوشش سطح‌ زندگیشان را بالا ببرند.
 
بعضی از این ساکنین در نقاط دیگری که طبیعت سیمای موافقش‌ را بآنان مینمایاند در پی کار موسمی میروند.
 
در چنین سرزمینی خشک و بایر قتلی عجیب رخ میدهد که‌ شرح آن بقرار زیر است:
................

ادامه مطلب
: مرتبه
[ برچسب:قتل,عجیب,غریب, ] [ ] [ چرخکاریان ( وکیل پایه یک دادگستری ) ]

تفاوت‌های جنسیتی در حقوق مدنی

 مقررات ازدواج، طلاق، ارث و بلوغ بانوان و آقایان متفاوت است؛ 
تفاوت‌های جنسیتی در حقوق مدنی
 
گروه حقوقی- تفاوت‌های میان زن و مرد باعث شده که در بایدها و نبایدهای میان آنها در قوانین کمی تفاوت وجود داشته باشد. یکی از قوانینی که احکام مختلفی در خصوص بانوان و آقایان در خود جا داده است قانون مدنی است. قواعد اقامتگاه، ازدواج، طلاق، فسخ نکاح، بلوغ، ارث و حضانت در این قانون ذکر شده است که اشتراکات و اختلافاتی در خصوص زن و مرد دارد.
 
اقامتگاه
اقامتگاه زن شوهردار همان اقامتگاه شوهر است. یکی از پیامدهای تعیین اقامتگاه، ابلاغ اوراق قضایی است. اما ممکن است طرف دعوای زن، شوهر باشد، در این صورت منطقی نخواهد بود که باز هم اقامتگاه زن را اقامتگاه شوهر بدانیم، برای حل این مشکل زنی كه شوهر او اقامتگاه معلومی ندارد و همچنین زنی كه با رضایت شوهر خود یا به اجازه دادگاه مسكن جداگانه اختیار كرده است، می‌تواند اقامتگاه شخصی جداگانه نیز داشته باشد. اقامتگاه مكان معینی است كه فعالیت‌ها و امور شخص (اعم از سکونت و اداره امور) در آن مكان متمركز شده است؛ و به نوعی عنصر شناسایی شخص حقیقی و حقوقی است. بنابراین در حقوق (عمومی و خصوصی) اقامتگاه عنصر مهمی در تعیین قلمرو حقوقی شخص محسوب می‌شود. در این نوشته؛ تعریف، اقسام و اثرات قضایی و حقوقی اقامتگاه بیان شده است.
 
ازدواج
نکاح دختر اگرچه به سن بلوغ رسیده باشد موقوف به اجازه پدر یا جد پدری اوست و هرگاه پدر یا جد پدری بدون علت موجه از دادن اجازه خودداری کند اجازه او ساقط و در این صورت دختر می‌تواند با معرفی کامل مردی که می‌خواهد با او ازدواج کند و شرایط نکاح و مهری که بین آنها قرار داده شده پس از اخذ اجازه از دادگاه به دفتر ازدواج مراجعه و نسبت به ثبت ازدواج اقدام کند (ماده 1042 قانون مدنی). در روابط زوجین ریاست خانواده از خصایص شوهر است (ماده 1105 قانون مدنی). در عقد دائم نفقه زن به عهده شوهر است و نفقه عبارت است از مسکن و البسه و غذا و اثاث‌البیت که به طور متعارف با وضعیت زن متناسب باشد و خادم در صورت عادت زن به داشتن خادم یا احتیاج او به واسطه مرض یا نقصان اعضا (1106 و 1107 قانون مدنی). هرگاه زن بدون مانع مشروع از ادای وظایف زوجیت امتناع کند مستحق نفقه نخواهد بود (ماده 1108 قانون مدنی). شوهر می‌تواند زن خود را از حرفه یا صنعتی که منافی مصالح خانوادگی یا حیثیات خود و یا زن باشد منع کند (ماده 1117 قانون مدنی          ..................

ادامه مطلب
: مرتبه
[ برچسب:, ] [ ] [ چرخکاریان ( وکیل پایه یک دادگستری ) ]

مرد ایرانی‌الاصلی که متهم است همسرش را در ایالت میشیگان آمریکا به قتل رسانده در دادگاه حاضر شد.

این مرد که نیما نام دارد به قتل درجه دوم همسرش ساناز متهم شده است. ساناز بعد از آشنایی اینترنتی با نیما با وی ازدواج کرد و به آمریکا رفت اما در جریان درگیری خانوادگی توسط شوهرش کشته شد.

به گزارش ایسنا به نقل از روزنامه شرق « خانواده ساناز بعد از اینکه از مرگ مغزی فرزندشان مطلع شدند در حالی‌که در ایران سکونت دارند اجازه دادند هفت‌عضو بدن او به بیماران اهدا شود؛ به این ترتیب یکی از نادرترین جراحی‌های پیوند عضو انجام شد و اعضای خانواده ساناز نیز این عمل را از طریق وب‌کم مشاهده کردند.      .............


ادامه مطلب
: مرتبه
[ برچسب:ایران - آمریکا - قتل, ] [ ] [ چرخکاریان ( وکیل پایه یک دادگستری ) ]

طبق اسناد آمریکایی، در سال 1914 جمعیت ایران بیست میلیون نفر بود که در سال 1919 به یازده میلیون نفر کاهش یافت. یعنی حدود 8 الی ده میلیون نفر از مردم ایران از گرسنگی و بیماری‌های ناشی از کمبود مواد غذایی و سوءتغذیه مردند.

به گزارش ایسنا به نقل از روزنامه دنیای اقتصاد، دکترمحمد قلی مجد نویسنده قحطی بزرگ و نسل‌کشی در ایران 1919-1917 می‌نویسد: در اسناد آمریکایی مدارک مستندی درباره این تراژدی بزرگ انسانی وجود دارد. 40 درصد از مردم ایران طی دو سه سال قلع‌ و‌ قمع و نابود شدند. تنها در سال 1956 بود که ایران توانست به جمعیت 20 میلیونی سال 1914 برسد.

عجیب‌تر از همه نقش بریتانیا در این فاجعه است. قحطی بزرگ در زمانی اتفاق افتاد که سراسر ایران در اشغال نظامی انگلیسی‌ها بود ولی انگلیسی‌ها نه‌تنها هیچ کاری برای مبارزه با قحطی و کمک به مردم ایران نکردند، بلکه عملکرد آنها اوضاع را وخیم‌تر کرد و سبب مرگ میلیون‌ها نفر از ایرانیان شد.

درست در زمانی که مردم ایران به‌دلیل قحطی نابود می‌شدند، ارتش بریتانیا مشغول خرید مقادیر عظیمی غله و مواد غذایی از بازار ایران بود و با این کار خود هم افزایش شدید قیمت مواد غذایی را سبب می‌شد و هم مردم ایران را از این مواد محروم می‌کرد.

جالب‌تر اینکه انگلیسی‌ها مانع واردات مواد غذایی از آمریکا، هند و بین‌النهرین به ایران می‌شدند. به‌علاوه، در زمان چنین قحطی عظیمی، انگلیسی‌ها از پرداخت پول درآمدهای نفتی ایران استنکاف ورزیدند. چنین اقداماتی را قطعا باید جنایت جنگی و جنایت علیه بشریت به‌شمار آورد.

هیچ تردیدی نیست که انگلیسی‌ها از قحطی و نسل‌کشی به‌عنوان وسیله‌ای برای سلطه بر ایران استفاده می‌کردند.

انتهای پیام

منبع ایسنا

: مرتبه
[ برچسب:, ] [ ] [ چرخکاریان ( وکیل پایه یک دادگستری ) ]

صبح امروز، در رادیو جوان یکی از کسانی که با عنوان "استاد حوزه و دانشگاه" معرفی شد، می‌گفت - و چند بار هم تکرار کرد - که نظام خانواده در غرب دچار از هم‌گسیختگی شده است ولی خوشبختانه در ایران، از هم‌گسیخته نیست. (نقل به مضمون)

به گزارش ایسنا، عصر ایران با این مقدمه نوشت: «واقعیت مطلب این است که خانواده در غرب، همانند دهه‌های گذشته، جایگاه مستحکم و سابق خود را ندارد و این، حتی نگرانی اندیشمندان غربی را هم برانگیخته است. زندگی مشترک یک رئیس‌جمهور با کسی جز همسرش، چیزی است که در دهه‌های نه‌چندان دور، کسی در غرب تصورش را هم نمی‌کرد ولی اینک رئیس‌جمهور فرانسه به جای همسر، با شریک جنسی‌اش زندگی می‌کند که البته اخیرا کاشف به عمل آمد که به او نیز خیانت کرده و با یک هنرپیشه رابطه داشته است!

اما نکته‌ای که به ما مربوط می‌شود چیست؟ گیریم که در فرانسه و آلمان و اسپانیا و آمریکا و ... خانواده‌ها مضمحل شده‌اند و فرض کنیم که آن جوامع غرق در منجلاب فساد و تباهی‌اند. آیا استناد به اینکه آنها مشکل دارند و اغراق در این خصوص، می‌تواند نافی مشکلات بسیار بزرگ خود ما باشد؟       .........


ادامه مطلب
: مرتبه
[ برچسب:غرب - ایران - فروپاشی, ] [ ] [ چرخکاریان ( وکیل پایه یک دادگستری ) ]

دانشگاه آزاد با تمام مشکلاتی که دارد، یکی از پروژه‌های موفقی است که خارج از دولت توانسته به صورت مستقل رشد و گسترش پیدا کند. آیت‌الله هاشمی رفسنجانی از پایه‌گذاران این دانشگاه در اوایل انقلاب بود که شاید همین امر هم سبب شد تا پس از سال ۸۸، جریان افراطی اصولگرا تصاحب صندلی مدیران این مجموعه را به عنوان یکی از اهداف استراتژیک خود در نظر گیرد که در ‌نهایت به تغییر مدیریت این دانشگاه و انتصاب فرهاد دانشجو به ریاست آن انجامید.

به گزارش ایسنا، سایت سلام نو با این مقدمه نوشت: «هر چند مدتی پس از انتخابات ریاست جمهوری، رئیس این دانشگاه به خاطر سوء مدیریت عزل و حمید میرزاده جایگزین وی شد اما در همین مدت کوتاه هم آنچه در دانشگاه آزاد با مدیریت اصولگرایان رخ داد، بی‌شباهت به آنچه در کشور با مدیریت احمدی‌نژاد رخ داد، نبود.      ...........


ادامه مطلب
: مرتبه
[ برچسب:پسر خاله, ] [ ] [ چرخکاریان ( وکیل پایه یک دادگستری ) ]

شنیده شده که مدیرعامل سابق منطقه آزاد کیش، در مرز ترکیه دستگیر شد.

به گزارش ایسنا به نقل از دانا، وی در حال خروج از کشور از طریق مرز ترکیه بود.

او پس از گذشت یک ماه از روی کار آمدن دولت یازدهم در تاریخ ۲۷ شهریورماه از سمت خود عزل شد.

این مدیر دولت دهم با حکم حمید بقایی معاون رئیس‌جمهور و دبیر شورای هماهنگی مناطق آزاد در سال ۸۹ به سمت مدیرعاملی سازمان منطقه آزاد کیش منصوب شده بود.

انتهای پیام

منبع ایسنا

: مرتبه
[ برچسب:, ] [ ] [ چرخکاریان ( وکیل پایه یک دادگستری ) ]

مدیرکل زندان‌های استان کرمانشاه، رونق کارگاه‌های تولیدی زندان‌ها را نیازمند افزایش سطح مهارت و ایجاد فرصت‌های شغلی برای زندانیان دانست.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه کرمانشاه، اژدر اسدبیگی با بیان عملکرد حوزه اشتغال و حرفه‌آموزی لزوم گسترش اشتغال مولد در کارگاه‌های زندان مرکزی و مجتمع حرفه‌آموزی را خواستار شد.

وی به اثربخشی اجرای طرح‌های اشتغال بر فرآیند اصلاح و تربیت زندانیان اشاره کرد و گفت: استفاده از توان بالقوه بنیاد تعاون و جذب همکاری فعالان عرصه تولید در سایه ترغیب زندانیان به یادگیری مهارت‌های شغلی گام اساسی در رونق کارگاه‌های تولیدی موجود در زندان‌هاست.

انتهای پیام

منبع ایسنا

: مرتبه
[ برچسب:زندان , ] [ ] [ چرخکاریان ( وکیل پایه یک دادگستری ) ]

با حکم تعزیرات حکومتی استان فارس عامل قاچاق کالا تعزیر شد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، در جریان چند مورد بازرسی در استان فارس، مقادیر قابل توجهی انواع نوشیدنی‌های قاچاق کشف و پس از انجام مراحل قانونی، پرونده جهت رسیدگی به تعزیرات حکومتی استان ارسال شد.

پس از بررسی پرونده‌ها در شعب تعزیرات حکومتی استان، تخلفات محرز تشخیص داده شد و عوامل تخلف به پرداخت جزای نقدی و ضبط کالاهای مکشوفه محکوم شدند.

همچنین در پی اعلام سازمان صنعت، معدن و تجارت استان مازندران مبنی بر نگهداری و عرضه کالاهای قاچاق، پرونده‌هایی در این خصوص تشکیل و جهت رسیدگی به تعزیرات حکومتی استان ارسال شدند. پس از بررسی پرونده‌ها در شعب تعزیرات حکومتی استان، تخلفات محرز تشخیص و مطابق قانون، عوامل تخلف به پرداخت جزای نقدی در حق صندوق دولت محکوم شدند.

انتهای پیام

منبع ایسنا

: مرتبه
[ برچسب:تعزيرات حكومتي , ] [ ] [ چرخکاریان ( وکیل پایه یک دادگستری ) ]

مدیرکل زندان‌های هرمزگان گفت: اقدامات پیشگیرانه موجب کاهش جرائم می‌شود که تحقق آن عزم ملی و مشارکت همگانی می‌طلبد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه خلیج فارس، اکبر سلیمانی اظهار کرد: پیشگیری از وقوع جرم، افزایش امنیت اجتماعی را به دنبال خواهد داشت و باید با کار کارشناسی و اتخاذ تدابیر مناسب در این زمینه تلاش بیشتری کرد.

وی با بیان اینکه پیشگیری از وقوع جرم بسیار کم‌هزینه‌تر از اقدامات بعدی است، گفت: غفلت از پیشگیری موجب هدر رفتن نیروی فعال در جامعه می‌شود و افرادی که می‌توانند به عنوان نیروی مولد چرخ اقتصاد کشور را به گردش در آورند به افراد سربار جامعه تبدیل می‌شوند.       ...........


ادامه مطلب
: مرتبه
[ برچسب:زندان, ] [ ] [ چرخکاریان ( وکیل پایه یک دادگستری ) ]

یک قاتل پای‌ چوبه‌ دار توسط اولیای‌دم بخشیده شد.

حسین ونکی مدیر زندان مرکزی اراک در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه مرکزی، اظهار کرد: با گذشت اولیای ‌دم یک زندانی در زندان مرکزی اراک در زمان اجرای حکم، مشمول بخشش شد.

وی افزود: این زندانی با مداخله معاون دادستان، قاضی‌ناظر، مدیر و مسئولین زندان مرکزی اراک و با گذشت اولیا‌ی دم در پای چوبه‌دار از مرگ نجات یافت.

ونکی با اشاره به اینکه این اتفاق پس از حضور خانواده مقتول و مسئولین اجرایی و قضایی در زندان اراک جهت اجرای حکم قصاص رخ داد، تصریح کرد: زندانی که به جرم قتل عمد مدت هفت سال در زندان به سر می‌برد و در آستانه اجرای حکم قصاص قرار داشت با رضایت موقت خانواده مقتول از مرگ نجات یافت و باید جهت پرداخت دیه اقدام کند.

انتهای پیام

منبع ایسنا

: مرتبه
[ برچسب:اعدام ، قاتل , ] [ ] [ چرخکاریان ( وکیل پایه یک دادگستری ) ]

رییس کل دادگستری لرستان گفت: نهادینه‎سازی اخلاق و ارزش‎های آن با خشونت، زور و اجبار امکان‎پذیر نیست.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) منطقه لرستان، جعفر بدری در جلسه شورای گزینش دادگستری استان که به مناسبت گرامیداشت فرمان تاریخی حضرت امام خمینی(ره) مبنی بر تشکیل گزینش، برگزار شد، بیان کرد: متاسفانه در سال‎های اخیر با گسترش وسایل ارتباطی، ارزش‎های اخلاقی در جامعه اسلامی کم‎رنگ شده و باید برای احیای این ارزش‎ها، نهادهای دینی و مذهبی، رسانه‎های جمعی، آموزش و پرورش و مراکز آموزش عالی با جدیت بیشتری وارد عمل شوند.  .........


ادامه مطلب
: مرتبه
[ برچسب:دادگستري لرستان , ] [ ] [ چرخکاریان ( وکیل پایه یک دادگستری ) ]

دیوان اروپایی حقوق بشر، ترکیه را به دلیل مرگ یک جوان 19 ساله در سال 2006 به پرداخت جریمه نقدی محکوم کرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، دیوان اروپایی حقوق بشر طی حکمی اعلام کرد که ترکیه باید در پاسخ به مرگ یک مرد جوان در منطقه‌ای در جنوب شرق ترکیه جریمه نقدی بالغ بر 40 هزار یورو پرداخت کند.

این جوان 19 ساله در 29 سپتامبر 2006 پس از اینکه از دستور پلیس سرپیچی کرده بود هدف شلیک گلوله قرار گرفت و کشته شد.

این دادگاه طی این حکم ترکیه را به پرداخت 40 هزار یورو و به‌عنوان غرامت به خانواده قربانی محکوم و اعلام کرد این کشور حق حیات قربانی را نقض کرده است.        ...........


ادامه مطلب
: مرتبه
[ برچسب:حقوق بشر ، تركيه , ] [ ] [ چرخکاریان ( وکیل پایه یک دادگستری ) ]
درباره وبلاگ

خوش آمدید ........................................ قبول وکالت در کلیه دعاوی حقوقی ، کیفری ، ثبت و... ,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,, در کلیه محاکم استان تهران ، البرز و یزد ..............................................
ترمينولوژي حقوق
امکانات وب
وب سايت حقوقدانان جوان ايران

آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 5
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 56
بازدید ماه : 139
بازدید کل : 207529
تعداد مطالب : 264
تعداد نظرات : 11
تعداد آنلاین : 1

Google

در اين وبلاگ
در كل اينترنت

موسسه حقوقی چرخ کاریان

این صفحه را به اشتراک بگذارید